A nap, amikor kiderült, hogy egy luxusmárka van a lábamon

Posted on 2019-02-22 by B. Szabó Lívia

Bizonyára mindenki találkozott már azzal a helyzettel, amikor egy ideje szemezünk valamivel, egy számunkra ismeretlen márkával és próbáljuk kitalálni, hogy vajon mennyire tartós, mi a története, és persze, hogy miért kerül ennyibe. Én is így jártam egy Melissa nevű márkával. Ha esetleg valaki jól ismeri ezt a brand-et, akkor ne kövezzen meg, de én nem tudtam róla semmit.

Egyetlen kérdőjel ingázott a fejem felett, hogy mi kerül ennyibe egy gumiból készült cipőn? Mert egyébként, ha megnézzük a márka repertoárját, akkor csak és kizárólag szilikon cipőket találunk a palettán, és divat ide vagy oda, de ez akkor is „csak egy gumi cipő”.  Azért tettem idézőjelbe ezt az utolsó pár szót, mert egyébként szívem szerint kiradíroztam volna, ugyanis a Melissa nem, hogy nem „csak egy gumi cipő”, de olyan részleteket tudtam meg róla, hogy egyenesen nem egy párat fogok venni, hanem sokkal többet.

Egyik nap csak úgy szörföltem a neten, és mint minden ilyen alkalommal, ezúttal is rámentem a kedvenc, cipőket áruló internetes oldalamra. Hónapok óta szemezek ezzel a Melissa-val, valahogy ösztönösen úgy éreztem, hogy nem lehet gagyi. Persze nem tudtam mire alapozni, mert nem ismertem a márkát, és az ismerőseim sem ismerték. Találtam egy rózsaszínű piton mintázatú cipőt, ami annyira extravagáns volt, hogy megláttam magam benne és hopp, már be is pottyant a bevásárlókosaramba.

Amikor megérkezett a cipő és belebújtam, akkor azt éreztem, mintha egy vajjal teli dobozba csúsztattam volna a lábam. Bár nem csináltam még ilyet, de szerintem annak ilyen érzete lenne. Nagyon kényelmes ez a cipő, annak ellenére, hogy gumiból van, egyáltalán nem vágja szét a lábat, és a belső kiképzése olyan puha szivacsos, hogy tényleg nincs kedvem kibújni belőle. Mivel ennyire jó tapasztalatom volt ezzel a példánnyal, ezért úgy gondoltam, hogy rá google-zok a márkára.

És ekkor jött a WOW élmény

Számomra nagyon meglepő volt, hogy adott egy brand, ami elindult 1971-ben Sao Paolo-ból, és elkezdte úgy felépíteni magát, hogy folyamatosan különféle kollaborációkkal működik olyan neves tervezőkkel, mint Alexandre Herchcovitch, Jason Wu, Vitorino Campos, vagy akár a “one and only”  Vivienne Westwood. Természetesen nem minden egyes termék egy külsős luxusmárka alkotása, de azért elég sok olyan darab van a kínálatban, amit neves divattervezők álmodtak meg. Utólag az is hatalmas meglepetés volt, hogy a cipő, amit rendeltem, maga is egy kollaboráció szüleménye, ami a Melissa és a Baja East között köttetett. A Baja East egy Los Angeles-i luxusmárka, ami remekül kombinálja az elegáns vonalat, a laza stílussal és persze elmossa a határokat a női és férfi ruhák között, így teremtve meg a gendersemleges sikket, ami az utóbbi időben egyre nagyobb teret kap.

De visszatérve Melissa-ra, a márka sikere három pilléren nyugszik. Először is mélyen meghajolva tisztelegnek a dizájn előtt, rendkívül fontosnak tartva azt, hogy különleges formák köszönjenek vissza a cipőkben. Ezt még egyedibbé teszi az alapanyag, amivel dolgoznak, de tény, hogy sok ember figyelmét felkeltik azok a tervezők, akik nevüket és szellemi terméküket adták ehhez a márkához.

Vivienne Westwood, Zaha Hadid, a Campana Brothers, Judy Blame, Karim Rashid, Jean Paul Gaultier, J Maskrey, Alexandre Herchcovitch

A Melissa kínálatában egyébként eléggé erősen jelen van a Disney vonal, életemben nem láttam még ennyire sokféleképpen megjeleníteni Mickey egeret egy cipőben.

A második pillér a fenntarható divat eszménye, ami nagyon is fontos, mert valóban óvnunk kell a Föld tartalékait. A textil- és ruhaipar egyébként az egyik leginkább környezetszennyező iparág, de szerencsére vannak, akik megpróbálnak csökkenteni a káros anyagok kibocsátásán. A Melissa cipők alapanyaga 100%-ban újrahasznosítható, és minden olyan terméket, amit nem tudnak értékesíteni, azt ismét beolvasztják az új kollekciókba. Azt is fontosnak tartják, hogy ne zsákmányolják ki az alkalmazottakat, így ezek a termékek nem olyan körülmények között születnek, mint amit a Rana Plaza dokumentumfilmekben láthattunk.

A harmadik pillér a technológiában rejlik. A Melissa kifejlesztett egy úgynevezett Melflex ™  technológiát, amivel megfelelően tudják megmunkálni a hőre lágyuló műanyagot. Valójában ennek a részleteibe nem szeretnék ennyire mélyen belemenni, ez már durva műszaki tudomány, de a lényeg, hogy a Melissa cipők kényelmesek, vízállóak és könnyűek. A Velvet Melflex ™ technológiának köszönhetően pedig már azt is meg tudták oldani, hogy matt és fényes felületű cipőket is elő tudjanak állítani.

Felmentem az ereti weboldalra, hogy megnézzem a Vivienne Westwood által tervezett darabokat is, mert amennyire láttam, Magyarországon nem lehet kapni. De az internet világában semminek nincs határa, szerintem simán rendelhető bárhonnan. Azt gondolom, hogy érdemes rendszeresen figyelni Melissa háza táját, mert ha ennyire gyakori a különféle tervezőkkel kötött együttműködés, akkor újabbnál újabb csodákat láthatunk még ettől a márkától.