#BelieveInBetter – A Pela 100%-ban lebomló telefontokkal küzd a jövőért

Posted on 2020-02-02 by B. Szabó Lívia

Egyik nap beleejtettem a mobilomat a WC-be. Bár abban a pillanatban nyúltam is utána, de természetesen nem tudtam elvonatkoztatni a ténytől, hogy a latrinában landolt a telefonom, ezért úgy döntöttem, hogy a már amúgy is leharcolt tokot kidobom, és veszek egy újat. 

Elvándoroltam a közeli üzletbe, ahol megláttam egy Pela case nevezetű szilikon tokot, és azonnal beleszerettem. Pedig nem túl szép, értem ezt úgy, hogy elég buci és olyan, mintha egy tengerimalac alól szedett forgácsból szórtak volna az anyagába, még mielőtt megszilárdult. Ahogy közelebbről megvizsgáljuk, azonnal lehet látni, hogy újrahasznosított műanyagból készült, már csak azért is, mert a cég ezt elég erősen kommunikálja a termék mellé kitett plakáton. 

Annyira megtetszett nekem, hogy elhatároztam, nem veszem meg a boltban, inkább hazajöttem és felmentem a hivatalos weboldalra, hogy utánanézzek egy kicsit, kik ők és mit akarnak. 

A Pela alapítója egy Jeremy Lang nevezetű fiatalember, aki a családjával utazott el Hawaii-ra, és mialatt kisfia a homokban ásott, Jeremy azon tűnődött, hogy mennyire komoly hatással van a Földünkre az a rengeteg műanyag, amit termelünk. Elkezdett azon dolgozni, hogy az olyan mindennapi használati tárgyak, mint például a telefontok, sokkal környezetkímélőbb módon legyenek előállítva. Hiszen ahogy a telefongyártók évente dobják piacra az újabb modelleket, a telefontokok is évente kerülnek a kukába. A Pela elmélete az, hogy ha minden olyan dolog, amit gyakran használunk, újrahasznosított anyagból készülne, akkor lehet, hogy most egészen máshol tartanánk.

A Pela missziója tulajdonképpen annyi, hogy hulladékmentes jövőt hozzon létre. Persze ez nem egyszerű, mert még akkor is termelünk a környezetre ártalmas anyagokat, amikor valamilyen fenntartható dolgot állítunk elő. De tény, hogy sokkal kevesebb ökológiai lábnyomot hagyunk, ha a hulladékot újra felhasználjuk, és valamilyen 100%-ban lebomló anyagot hozunk létre. 

A Pela márka a 4C-ben fogalmazza meg saját értékeit, és félreértés en essék, ez most nem a marketing szakmából ismert 4C.

Community, vagyis közösség

A Pela körül már egészen biztosan elkezdett kialakulni egy környezettudatos tábor, ezt lehet látni a social media-ban is. Amikor megérkezett a telefontokom, akkor találtam benne egy kis üzenetet: 

“Hi There! Thank you so much for supporting Pela and our mission to make things better for our planet. Little by little – Jeremy.”

Így én is tagja lettem a Pela közösségnek, én is hozzájárultam ahhoz a misszióhoz, amin olyan elhivatottan dolgoznak. A cég mellékelt még a rendelésem mellé egy kis kartonpapírt, ami szintén újrahasznosított papírból készült természetesen. És ezen a lapon vagy egy hashtag #BelieveInBetter, amire kiposztolhatom a képet a kiválasztott termékről. És hoppá, máris bekerültünk a Pela csapatba. 

Creativity, vagyis kreativitás

Ha a cég emberei itt arra gondolnak, hogy ezek a szilikon tokok mennyire ötletesek, akkor jól gondolják. Valóban egy kicsit nehéz is volt választani, mert olyan sokféle szín meg üzenet van. Végül a limitált szériás méhecskéset vettem. 

Consciousness, vagyis öntudat

Éljenek az a döntések, amiket tudatosan hozunk meg, azért, mert tisztában vagyunk valamivel, vagy birtokában vagyunk egy információnak, amit nem akarunk figyelmen kívül hagyni. 

Courage, vagyis bátorság

Bátornak kell lenni ahhoz, hogy valamit, ami mindenki által elfogadott, elkezdjünk megkérdőjelezni. Vagy ahhoz, hogy megdöntsük a status quo-t. Így eljuthatunk arra az állapotra, amikor belátjuk ugyan, hogy nem tudhatunk mindent, de képesek vagyunk megpróbálni valamit, ami sokak szerint lehetetlen. 

Nos, ezek a cég alapelvei, de a lényeg, hogy a Pela 100%-ban lebomló termékeket állít elő, és nem csak telefontokot lehet kapni náluk, hanem napszemüveget, kis kézi motyó táskát, sőt, még AirPods tartót is, Bár ez utóbbival még kicsit szkeptikus vagyok, mert a tok, amit kifejlesztettek az AirPods-ra, nem mindenhol takarja a fülhallgató dobozát. Amit nem értek, hogy akkor hogy nem karcolódik majd össze azon a kis részen, ami kilóg. 

Egyébként a személyes tapasztalatom a termékkel kapcsolatban az, hogy nagyon menő, megérte megvenni, iszonyatosan jó a tapintása. Most azt mondom, hogy hűséges maradok a márkához a jövőben is.